HOME

982.5KM = 22HRS. ADA BERANI ?



14032010

Macam biasa jika aku dah set nak berjalan, aku akan jalan kaw-kaw.

Jadi set dalam kepala nak pegi jalan-kaw-kaw pada 14032010. Journey pun bermula pada pukul 3pg.

KL - Ipoh - Penang - Alor Setar - Penang - Ipoh - KL

Dalam perjalanan pergi memang menyeronokan. Dengan suasana sejuk malam hari, dingin udara, dengkuran penumpang dan bunyi paip ekzoz. Yeah seronok. Dalam 4 jam aku dah sampai Perda. Sampai Perda, teringat semua kisah gelap dulu. fuhh..

Ok singgah masjid perda. 830 gerak !

2 jam sampai Alor Setar dan aku sarapan pasta macam ini. Pak Lah cakap macam gerudi. Yang penting sedap. Terima Kasih. Tunggu Apek dan pergi rumah dia. Berehat dan 1230 ke destinasi kenduri. Sampai kenduri dan pengantin sampai dalam pukul 200 pm. Wahh awesome gitu.


Din. Semoga berbahagia hingga ke anak cucu. itu je ucapan aku.

Aku juga agak terharu berjumpa dengan kawan-kawan. Al-maklum lah 6 tahun tak jumpa. Ada yang manis ada yang pahit. Manis tu sedap la di telan, yang pahit tu sabar ye. Anyway lu orang memang Rawkk !!

Ok kawan-kawan, aku nak balik. TQ so much.

Sepanjang ke Ipoh rahmat mengikuti perjalanan ku. Semoga mendapat rahmat Nya. Hujan sepanjang Perak. Sampai di Ipoh 630 p.m. Pergi rumah Zura. Jumpa sekejap je. Sorry la datang lewat dan tak dapat duduk lama. Jangan lupa simpan souvenir special untuk aku haa. Aku kena balik awal sebab ada hal penting. alrite.


Selamat pengantin baru Zura.

Balik ke KL rahmat mengiringi ku, Nasib baik ada Senyum boleh la tukar driver. Aku pun tido sedar di KL hantar dia balik. Aku tengok meter 982.5km untuk 22 jam. Aku makan lagi sebungkus nasi, dan aku sedar jam sudah pukul 8 am.

arghh aku kena pergi kerja !

1 comment:

Anonymous said...

ada 1 lg part x cerita.. hu hu hu mampu?