HOME

Lu orang pernah rasa diri kecil tak ?




* gambar dicilok dari google.

Ok, Mana yang saiz besar tu memang la semua orang tengok lu orang besar.
Tapi ni aku nak lu orang cuba berasa kecil sikit. Kenapa ?

Sebab lu orang selalu di atas, bila orang dia berada dia atas dan dia sentiasa di atas dia akan berasa dia besar. walaupun saiz nya kecil. kerana ego yang menjadikan dia besar. Kerana dia selalu diatas.

Kenapa untuk menjadi kecil ?

Kecil bukan untuk melemah-lemahkan atau membodoh-bodohkan anda. Untuk mengingat untuk menyedar kerana bukan semua selalu di atas. Jadilah kecil atau di bawah sebentar untuk tahu keadaan di bawah. Kerana untuk berasa betapa lemahnya lu orang.

Bukan apa,

Aku sekarang terasa kecil kerana tidak semua apa yang aku rancang jadi seperti yang dirancang. Bila perancangan itu dipotong oleh Nya dan di situ aku sedar yang aku ini kecil dan aku tak berasa kecil dengan lu orang walaupun aku agak kecil.

1 comment:

Anonymous said...

kita hanya merancang... DIA yg menentukan....